16 stycznia 2018

Twoje imię/Kimi no na wa

Tytuł: Twoje imię
Tytuł oryginalny: Kimi no na wa
Gatunek: Romans, dramat, anime
Kraj produkcji: Japonia
Rok produkcji: 2016
Studio: CoMix Wave



Film animowany "Twoje imię" senseia Makoto Shinkaia jest jednym z najlepszych filmów animowanych jakie oglądałam, jego gatunek to romans, katastroficzny.

Muzyka
Z całą pewnością mogę stwierdzić, że muzyka jest świetna. Piosenki idealnie wplecione w fabułę (polecam oglądanie z tłumaczeniem piosenek, gdyż one również mają znaczenie). Melodia pięknie podkreśla emocje jakie reżyser chciał nam przekazać. Mój zmysł muzyczny został zaspokojony.

Kreska
Postacie pięknie narysowane z wielką starannością o szczegóły, tak samo jak otoczenie. To anime to naprawdę uczta dla oczu: piękne kolory, piękne widoki i przede wszystkim piękne postacie.


Fabuła
Dziewczyna, która mieszka na prowincji, gdzie nie ma żadnej kawiarni (sa tylko dwa bary), marzy by wyjechać do wielkiego Tokio i tam zacząć życie. Chłopak mieszkający w Tokio, marzy o karierze architekta, a dodatkowo pracuje jako kelner w restauracji. Dwa całkowicie inne życia zamieniają się ciałami, ale to nie jest najlepsze, fabuła dopiero rozkręca się, gdy ten chcę ją odwiedzić. Fabuła bardzo wartka, a w niej przeplatające się motywy "czerwonej nici przeznaczenia" i "zmierzchu", które trzeba wyjaśnić przed obejrzeniem filmu.
Czerwona nić przeznaczenia to chińska legenda (ale przyjęła się również w Japonii, dlatego jest częstym motywem w wielu mangach), która mówi, że każdy rodzi się z czerwoną nicią przyczepioną do małego palca. Nić na drugim końcu jest przyczepiona do naszego partnera. Często ta nić może być bardzo poplątana, ale nigdy nie pęknie. W tym filmie jest to pięknie wyeksponowane.
Co do zmierzchu, na początku filmu, na lekcji poznajemy wyrażenie, które można przetłumaczyć "Jak masz na imię"  (w tym tłumaczeniu jest to archaizm), znaczy również zmierzch, jest to zapowiedź czasu w którym nasi bohaterowie się spotkają. Tak samo jak sznurek, który Mitsuha daje Takiemu w metrze ma kolory, które zwiastują zmierzch (w innych scenach ten sznurek jest już czerwony).

 

Ogólna ocena
Ten film to dla mnie arcydzieło rysowników jak i reżysera, który pięknie wyeksponował emocje, które chciał przekazać. Na początku filmu nie do końca wiadomo o co chodzi, dlatego informacja, którą przeczytałam zanim włączyłam film o tym, że zamieniają się ciałami była bardzo potrzebna. Pierwsze minuty filmu to typowy romans i czekałam na prosta fabułę o tym, że po prostu nie mogą się spotkać czy coś w tym stylu, jednak dalsze ich losy rozdarły mi serce. Nie wiedziałam co ze sobą zrobić, myślałam: "To już? po wszystkim? Nie dopiero połowa filmu, co reżyser nam zafunduje?" Bałam się, że film potoczy się bardziej w stronę dramatu niż romansu, na szczęście tak się nie stało w ostateczności, dlatego daje 11/10! :-)

1 komentarz:

  1. Świetne anime, nie przebije mojego Ao no exorcist ale must have u każdego! Pozdrawiam i zapraszam do siebie Słońce, https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń