14 stycznia 2018

5 centymetrów na sekundę/Byousoku 5 Centimeter

Tytuł: 5 centymetrów na sekundę
Tytuł oryginalny: Byousoku 5 Centimeter
Gatunek: Romans, dramat, anime
Kraj produkcji: Japonia
Rok produkcji: 2007
Liczba odcinków: 3
Studio: CoMix Wave


"5 centymetrów na sekundę", to film anime, który trwa niecałą godzinę (nie licząc napisów końcowych). Jego twórcą jest sensei Makoto Shinkai. Film należy do gatunku romans i dramat. Bardzo lubię wyszukiwać te rodzaje anime, gdyż uważam, że są świetnie zrobione, zwłaszcza tego reżysera.

Zawsze nowe anime wyszukuje za mnie yutube, gdyż podpowiada mi jakie piosenki mogę wysłuchać, tak było i tym razem. Oto piosenka, którą usłyszałam z animacją z tego filmu tutaj :-).

Kreska
Kreska jak dla mnie jest piękna. Kreska skupiona jest bardziej na otoczeniu, na przyrodzie niż na bohaterach. Wiele scen pokazuje ulatującą sakurę czy śnieg, ale musimy pamiętać, że to właśnie jest estetyka japońska, która ukazuje, że wszystko przemija, a przy tym wywołuje nostalgię, Dokładnie  w tym filmie jest to pięknie wyeksponowane.


Fabuła
Odniosę się znów do estetyki japońskiej, gdzie dla nas takie niezrozumiałe zakończenie, dla nich jest czymś często spotykanym w anime. Twórca nie daje nam jasnej odpowiedzi czy oni są razem, czy się spotkali, czy może już nie. Każdy z nas sam musi sobie znaleźć zakończenie
Mamy wiele czasów przeplatających się. Raz jest to teraźniejszość a raz przeszłość. Dlatego mnie nie dziwi zakończenie.
Twórca pięknie gra na emocjach widzów, pokazuje przyjaźń, miłość, rozpacz, nadzieje a na końcu pustkę i nostalgię.


Ogólna ocena
To anime wywołało we mnie gamę różnych emocji, dlatego nie mogę dać mu niskiej oceny. Nie identyfikuje się z bohaterami, ale czuję ich ból. Cały film wprowadził mnie w nastrój zadumy nad utraconą miłością. Zawsze przy anime o postaciach, które mają szesnaście lat powracam myślą do tego okresu w moim życiu. Przez cały film moja romantyczna dusza oczekiwała jawnego zakończenia, że się spotkają i pocałują, ale dzięki takiemu epickiemu zakończeniu mogę myśleć o tym filmie jeszcze długi czas. Moja ocena tego filmu to mocne 9/10

0 komentarzy:

Prześlij komentarz