10 kwietnia 2018

10 seriali o superbohaterach

Jak już piszę recenzję serialu o superbohaterze, to stwierdziłam, że zrobię listę takich seriali. No bo dlaczego nie? No i właśnie tym postem chciałam otworzyć nowy cykl "10..." czyli 10 pozycji na dany temat. I nie, nie będę się ograniczać tylko do seriali. Tak więc... Tam tadadaaaamm! 10 seriali o superbohaterach!

1. Flash

Tego serialu właśnie piszę recenzję, ale w skrócie. Barry dostaje super szybkość w wyniku wybuchu akceleratora. Dzięki temu może stać się obrońcą miasta, ale jednocześnie jego życie się komplikuje. W pewnym momencie staje przed bardzo ważną decyzją, która całkowicie zmieni jego życie.

Wciągnęłam się. Tak całkowicie. Uwielbiam wykreowany świat, realistycznych bohaterów oraz problemy, jakie mają. I chociaż bywały momenty lekko wyidealizowane, to nie przeszkadzały mi.
Godne polecenia? TAK




2. Supergirl

Supermena każdy zna. A jego kuzynkę? Większość. Pierwotnie miała ochraniać Clarka, jednak zawieruszyła się w kosmosie i dotarła na ziemię, gdy ten był już dorosły. Próbuje prowadzić życie normalnej nastolatki, jednak ratując przybraną siostrę sprawia, że całe miasto o niej mówi. Wiele konfliktów, problemów i kosmitów.

Pierwszy sezon? Meh, typowa Mary Sue, każdy facet musi się w niej zakochać. Drugi sezon? Trochę lepszy, widać, że przemyśleli całą fabułę. Trzeci sezon? Zdecydowanie na plus. Normalniejszy, Kara nie jest niezwyciężona, nie każdy w mieście się w niej zakochuje. Do tego najbardziej w całym serialu podoba mi się relacja Kara-Clark. Chociaż nie są blisko siebie, widać, że zawsze mogą na siebie liczyć. To kupiło moje serduszko.
Godne polecenia? TAK, ale dopiero gdzieś w drugim sezonie




3. Jessica Jones

Jessica ma dość przerażającą i tragiczną przeszłość, od której chce się odciąć. Ale co się stanie, kiedy ta przeszłość do niej powróci? Jak sobie z tym poradzi?

Zakochałam się w tym serialu od pierwszego odcinka. Może i Jones nie jest typową superbohaterką w lateksowym kostiumie, to jednak dzięki swojej zdolności ratuje ludzi przed śmiercią. Ma swoje wady, ale i plusy, jednak jej osobowość tak zdobywa serca.
Godne polecenia? TAK




4. Daredevil

Wybitny prawnik, który zwalcza zło w przebraniu i masce. Dodajmy do tego wyczulone zmysły i brak wzroku.

Jestem zaledwie po paru odcinkach i niewiele mogę powiedzieć, jednak jestem za, bardzo, ale to bardzo za.
Godne polecenia? TAK, chociaż obejrzała kilka odcinków




5. Defenders

Grupa uzdolnionych ludzi z mocami próbuje zwalczyć zło. Tak po prostu.

Po nieudanym serialu "Iron Fist" i cudownej "Jessice Jones" sięgnęłam po to i wiem, że cały serial jest wyśrodkowany. Czasami naprawdę dobry, czasami na poziomie IF. Całkiem przyjemnie się ogląda.
Godne polecenia? TAK, dla znajomości fabuły




6. Power Rangers

Grupa nastolatków dostaje morfery do zmiany w kolorowych bohaterów. Muszą chronić świat przez złem, a jednocześnie nie oddać swoich morferów.

Chociaż jest wiele, wiele "sezonów" PR, to każdy jest podobny. Zazwyczaj bohaterowie są bezmyślni, a walka ze złem pozostawia wiele do życzenia, jednak lubię je oglądać. Najbardziej chyba Power Rangers S.P.D. Jednak w moim serduszku na zawsze pozostanie pierwsza generacja z Ritą.
Godne polecenia? TAK, dla młodszych chłopców




7. Arrow

Oliver, po katastrofie morskiej, przez jakiś czas znajduje się na bezludnej wyspie. Kiedy wraca do "domu", zaczyna walczyć ze złem, stając się obrońcą miasta.

Tutaj sytuacja podobna do Daredevila. Oglądnęłam kilka odcinków (jakieś pół sezonu) i spodobało mi się. Przestałam chyba z powodu sesji, ale wiem, że niedługo do tego wrócę. Serial jest trochę bardziej brutalny, ale ma swój urok. Zakochałam się najbardziej w Felicity.
Godne polecenia? TAK, chociaż obejrzałam tylko kilka odcinków




8. Miraculous

Niezdarna Marinette po pomocy staruszkowi znajduje niepozorne, drewniane pudełeczko. okazuje się, że otrzymała kwami Tikki, by mogła zamieniać się w Biedronkę, strażniczkę Paryża. Podobną sytuację przeżył Adrien, lecz on otrzymał Plagga, by przemieniać się w Czarnego Kota. Chronią ludzi przed akumami oraz próbują rozgryźć, kto jest Władcą Ciem i o chce zrobić.

Nie wiem czemu, ale od początku się wciągnęłam. Niby bajka dla dzieci, jednak ma coś, co mnie przy sobie zatrzymało. No i ten problem miłosny. Jako fanka wszelkich romansów niesamowicie podoba mi się to, że Marinette kocha Adriena, a Czarny kot kocha Biedronkę. Niebotyczna ilość skomplikowanych emocjonalnie scen to pożywnym posiłek dla mojego serduszka. A dodatkowo motyw antagonisty. Chce zdobyć dwa najpotężniejsze miracula, by być panem wszystkiego. Ale dlaczego? Co im kieruje? I dodatkowo (mam nadzieję, że to nie spoiler, ponieważ drugi sezon trwa i wiele rzeczy się wyjaśniło) dlaczego miraculum pawia powiązane jest z matką Adriena? Gdzie jest matka Chloe? Jak wyglądają zwierzęce przebrania bohaterów od miraculum z roku chińskiego (tak, pokazano dodatkowe miracula właśnie od zwierząt z chińskiego horoskopu)?
Godne polecenia? TAK, jednak nie każdemu podejdzie z powodu bycia bajką




9. Black Lightning

Dyrektor szkoły wraca do bycia superbohaterem, by walczyć ze złem, a dokładniej z gangiem, który grozi jemu i jego rodzinie.

Przyznam się szczerze, że jeszcze tego nie oglądałam. Mam dodane do biblioteki w Netflixie i czekam, aż skończę Flasha oraz Arrowa. Obejrzałam jednak trailer i mi się naprawdę podoba.
Godne polecenia? NIE WIEM




10. Agenci TARCZY

Mały oddział świetnie wytrenowanych agentów pod dowództwem Phila Coulsona zajmuje się łapaniem niebezpiecznych przestępców, którzy mają super moce. Do tego dochodzi organizacja Hydra, która przejęła Tarczę, owiany tajemnicą powrót Coulsona i jego pobyt na Tahiti oraz Inhumans, którzy też nie są zbyt łagodni.

Uwielbiam Marvela, więc wiedziałam, że będę to oglądać. Przestałam w trzecim sezonie z powodu sesji, jednak znajdując chronologiczną listę dzieł z tego uniwersum (nawet zrobiłam o tym post), postanowiłam, że będę oglądać to właśnie w takiej kolejności. I teraz tylko czekam na chwilę wolnego. Co do samego sezonu, to wszystko się tam komplikuje. Z tego co pamiętam, to pojawiają się bohaterowie z Thora, nawet lądujemy na innym świecie, czy odkrywamy kosmiczne skały. Pomysłów jest pełno i w pełni to wykorzystują.
Godne polecenia? TAK


3 komentarze:

  1. Obiły mi się tylko trzy seriale o uszy: Arrow, Power Rangers i Agenci Tarczy. Z reguły nie oglądam seriali, ale kocham produkcję o superbohaterach, więc będę miała Twoje propozycje na uwadze.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie oglądam tego typu seriali, ale mój narzeczony lubi więc mu zaproponuję :)
    recenzjebynikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o żadnym z wymienionych seriali. Ale super, że trafiłam na taki post, bo może coś obejrzę!

    http://kinga-wajman.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń